People Love’em some Juri!

August 24, 2008 — 7 Comments

Kobe Collection - Juri Ueno - Aug 2008xD Oh yesh, they do~~~

Now that Olympics are over, I can slowly return to my current obsessions… so I stopped by the forums, and *le gasp!* How did I not find out about this sooner????

Juri-chan won Best Supporting Actress at the 57th Japanese Drama Academy Awards.

YAY! GO FOR JURI! OMEDETTO GOZAIMASU!!! ^+^~~

Also, seems like Last Friends swept awards by winning Best Supporting Actor for Ryo Nishikido (WTF? I need some Eita lovin’), Best Directors, Best Script, Best Drama, and BEST THEME SONG~~~

Go Utada Hikaru!!! Hope you have a fun party with Kuma-chan xD

You can read a little bit more about the results in the Juri Ueno Live Journal Community. They also have the awesome photos of Juri’s last public apperance at the Kobe Collection, which happened yesterday in Japan… just click over here.

7 responses to People Love’em some Juri!

  1. I hear that my poor Ryo snapped after his role as an abusive bf, some say he has turned gay. Which I don’t mind aslong as he is like gay with some dude in JE (I wanna say Yamapi but my heart says no, maybe Teguchi?)

    So he totally deserves that award! Can you post pics of him? Still no internet u know, but I’m fixing that today!!!

    I’ve watched some epis of Nodame and my brain won’t let go the fact that Ruka is playing Nodame, its like an equation that doesn’t add up! Hahaha

    Juri is very hot in that pic….. me likey!

  2. If you haven’t already, check out the Juri-chan thread over at Jdorama.com… Over 700 pages of pics and discussion of my beloved Juri-chan… You won’t be disappointed. :)

    Sorry for the site plug, but I’m just trying to unite all the Juri-chan faithful..

    Ack, don’t get me started about Ryo’s cardboard performance winning an “acting” award… Total injustice in the J-drama world… Bleah.

    Take care!

    – ‘racer

  3. LOL,
    I know you racer from the d-addict forums~~ xD

    Poor Juri… her soul must be split in hundreds or thousands of pieces with everyone claiming a part of her. x’D

    Thanks for stopping by~

  4. Oh yeah, the D-Addicts forum… Another home away from home… :)

    I think Juri-chan is handling everything fine: she’s very level-headed and down-to-earth, I’m sure. :)

  5. Yup.

    Y’know, I hope she reprises her beloved Nodame role just to finish things off… At first, I was hesitant for her to continue with “Nodame,” since I thought it would stereotype her… But after “Last Friends,” she pretty much conclusively proved that she can go beyond “Nodame” without losing a step… That’s real talent.

  6. Yes, yes… I was most impress of the lack of Nodame in her Ruka, and the lack of Ruka in her Nodame~~
    Hopefully after this, she’ll get meatier film roles~ ^^

  7. Along with Juri-chan’s wonderful acting, I think the haircut did a lot to separate the two characters in peoples’ minds. :)

Leave a Reply to bmwracer Cancel reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.