Archives For nhk

You know I’m a big fan of NHK’s Okaasan to Issho, right? Like, I’ve been watching it for years, I don’t have children, and my Japanese isn’t improving anymore… but I still watch it. LOL I’m still super shocked that Yoshihisa Kobayashi (小林よしひさ) – the guy that does the gymnastics – is still around since my original post a decade ago. He’s survived like two or three puppet changes, and this is like his third round of hosts— Takumi Mitani left a few years ago, and Daisuke Yokoyama officially left last year, giving way to Atsuko Ono subbing for Takumi, and Yuichiro Hanada taking over Daisuke.

I still miss Itou Mayu, tho xD

Anyway, I digress~ during the many changes in themes and puppets, they started showing the Galapico Poo (ガラピコぷ〜 , GARAPIKOPu) segment that begins with an animated intro that I’ve always been a fan of. It’s been years on air, and there’s no official clips (only poor TV-to-CAM captures, because LOL NHK), but I finally found Kuno Yoko (久野遥子) [Tumblr][Twitter] was in charge of the animation. FINALLY.

Continue Reading…

I really have no J-entertainment sources any longer xD

I just found out that Kou Shibasaki’s gonna be in this year’s Taiga drama! More spazzing? It’s called Naotora: The Lady Warlord (おんな城主 直虎). I’m sold already [1][2].

Bless us all! Look at her wardrobe~ I haven’t fangirled a Taiga since Atsuhime [1][2], which was like 9 years ago. LOL Anyone knows if there’s a subtitled version available?

If FIFA’s World Cup is making me choose between Pitbull and Ricky Martin. Okay, I’ll take this~

NHK got Shiina Ringo to make a song for their coverage of the event, and that’s all we need to know. I’m not sure what’s the coverage is gonna be like down here (cable or networks), but I’m sure we’re stuck with Pitbull.

I just knew songs were gonna suck when they started announcing the social media contests to “create the song” for the World Cup. Cheap music will always be cheap.

People were commenting that her eyes sparkle… and they kinda do! And she’s got the cutest dorkiest smile/laugh ever. I dunno if I’m ever going to be able to see her outside her Ama-chan role.

But how can she be resisted?

rena-nounen-amachan-towel-001

Source

A while back, there was this cool crowdfunding project to develop a game for girls and incentivize careers such as engineering, instead of the same-old same-old games on playing mommy and princess.

After a legal back-and-forth with the Beastie Boys and the use of the original audio track [1], GoldieBlox took a step back and just removed the song parody. The result is still awesome.

The same time who did the OK Go music video This Too Shall Pass, taking us once again into a Pythagoras’ Switch throwback.

Page 1 of 1212345...10...Last »